Renault Mégane E-Tech Electric 2025: Technische gegevens, prijs, motoren

Foto van auteur
Geschreven door Franciscus Ark

De Renault Mégane E-Tech Electric, een van de pioniers in het segment van elektrische hatchbacks, krijgt een update voor modeljaar 2025. Met een verfijnd design, verbeterde technologie en een focus op efficiëntie wil de Mégane E-Tech Electric zijn positie in de markt versterken. Wat zijn de belangrijkste veranderingen?

Een nieuwe generatie elektrische auto’s

De Renault Mégane E-Tech Electric, gelanceerd in 2022, is een belangrijke stap in de elektrische strategie van Renault. Met zijn moderne design, zijn geavanceerde technologie en zijn focus op duurzaamheid is de Mégane E-Tech Electric een aantrekkelijke optie voor bestuurders die op zoek zijn naar een elektrische auto met een hoge mate van innovatie.

Design: Modern en aerodynamisch

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 behoudt zijn moderne en aerodynamische design, maar krijgt een aantal subtiele verfijningen. De voorzijde wordt gekenmerkt door de smalle LED-koplampen en de opvallende dagrijverlichting in de vorm van een “C”. De zijlijn is vloeiend en dynamisch, met verzonken deurgrepen en een licht aflopende daklijn. Aan de achterzijde vallen de nieuwe LED-achterlichten met een 3D-effect en de subtiele spoiler op de achterklep op.

Interieur: Ruimtelijk en digitaal

Het interieur van de Renault Mégane E-Tech Electric is ruim en licht. Het minimalistische dashboard wordt gedomineerd door een groot verticaal touchscreen infotainmentsysteem (tot 12 inch) in het midden. Het systeem biedt navigatie, smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto, en talloze online diensten. De materialen en afwerking zijn van hoge kwaliteit.

Ruimte en comfort:

De Renault Mégane E-Tech Electric biedt voldoende ruimte voor vijf inzittenden. De beenruimte is zowel voorin als achterin goed, en ook de hoofdruimte is voldoende. De kofferruimte heeft een inhoud van 440 liter en kan worden uitgebreid tot 1.332 liter door de achterbank neer te klappen.

Afmetingen:

  • Lengte: 4.210 mm
  • Breedte: 1.770 mm
  • Hoogte: 1.505 mm
  • Wielbasis: 2.700 mm

Aandrijving: Elektrisch en efficiënt

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 wordt aangeboden met een keuze uit twee elektrische aandrijflijnen. De batterijen zijn geplaatst in de voertuigbodem, wat zorgt voor een laag zwaartepunt en een optimale gewichtsverdeling.

  • EV40: Voorwielaandrijving, elektromotor met 130 pk en 250 Nm koppel. Batterijcapaciteit 40 kWh, actieradius tot 300 kilometer (WLTP). Acceleratie: 0-100 km/u in 10,0 seconden, topsnelheid 150 km/u. Energieverbruik: 16,1 kWh/100 km (WLTP).
  • EV60: Voorwielaandrijving, elektromotor met 220 pk en 300 Nm koppel. Batterijcapaciteit 60 kWh, actieradius tot 470 kilometer (WLTP). Acceleratie: 0-100 km/u in 7,4 seconden, topsnelheid 160 km/u. Energieverbruik: 16,6 kWh/100 km (WLTP).

De Mégane E-Tech Electric ondersteunt snelladen met een vermogen tot 130 kW. Hiermee kan de batterij in 30 minuten voldoende worden opgeladen voor ongeveer 300 kilometer rijbereik. Aan een 11 kW wallbox duurt het volledig opladen van de batterij ongeveer 5 uur (40 kWh) of 7 uur (60 kWh).

Fahrdynamik: Wendbaar en comfortabel

De Renault Mégane E-Tech Electric biedt een comfortabel en tegelijkertijd dynamisch rijgedrag. De elektrische aandrijving zorgt voor een soepele en stille rijervaring. De besturing is licht en precies.

Technologie: Innovatief en connected

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 is uitgerust met talloze innovatieve technologieën, die het comfort, de veiligheid en de rijervaring verhogen.

  • OpenR Link infotainmentsysteem met touchscreen (tot 12 inch): Gebaseerd op Android Automotive en biedt navigatie met Google Maps, smartphone-integratie (Android Auto, Apple CarPlay), Bluetooth, spraakbediening en talloze apps, zoals Spotify en Deezer.
  • Rijassistentiesystemen: Adaptieve cruisecontrol, Lane Keeping Assist, Blind Spot Monitoring, Traffic Sign Recognition, automatisch noodremsysteem met voetganger- en fietserherkenning, achteruitrijcamera en parkeerassistent.

Veiligheid: Hoge standaarden

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen. De stevige carrosseriestructuur en talrijke airbags bieden optimale bescherming bij een aanrijding. De geavanceerde rijassistentiesystemen helpen om ongelukken te voorkomen. In de Euro NCAP crashtests behaalde de Mégane E-Tech Electric de maximale score van vijf sterren.

Uitvoeringen: Keuze voor iedere smaak

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 wordt aangeboden in verschillende uitvoeringen:

  • Equilibre: De basisuitvoering met een complete uitrusting, waaronder airconditioning, cruisecontrol en een 9-inch touchscreen.
  • Techno: Voegt extra comfort en stijl toe, zoals 18-inch lichtmetalen velgen, automatische airconditioning en een achteruitrijcamera.
  • Iconic: De topuitvoering met luxe features, zoals lederen bekleding, een panoramadak en een premium audiosysteem van Harman Kardon.
  • R.S. Line: De sportieve uitvoering met 20-inch lichtmetalen velgen, een sportonderstel, sportstoelen en specifieke designelementen.

Prijs en beschikbaarheid

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 is reeds beschikbaar in Nederland. De prijzen beginnen bij ongeveer €37.000.

Concurrenten

De belangrijkste concurrenten van de Renault Mégane E-Tech Electric zijn:

Conclusie: Een aantrekkelijke elektrische hatchback

De Renault Mégane E-Tech Electric 2025 presenteert zich als een aantrekkelijke elektrische hatchback met een modern design, geavanceerde technologie en een comfortabel interieur. Met zijn verbeterde actieradius en zijn veelzijdige karakter is de Mégane E-Tech Electric een interessante optie voor iedereen die op zoek is naar een elektrische auto voor dagelijks gebruik.

Ontdek de nieuwe Renault Mégane E-Tech Electric 2025 en ervaar de vrijheid van elektrisch rijden! Meer informatie vind je op Auto2025.nl!

Galerij

Hoe nuttig is de publicatie?

Klik op een ster om te beoordelen!

Gemiddelde score 5 / 5. Aantal beoordelingen: 2

Nog geen beoordelingen. Wees de eerste die beoordeelt.

Plaats een reactie